2013. március 21., csütörtök

A parkolócég szerint hibás érméket gyártat az MNB.




Köztudott, hogy semmilyen parkolóautomatában nem lehet megbízhatóan 200 forintossal fizetni. Néha elfogadja, általában nem. A helyzet a 200 forintos megjelenése óta nem javult, úgyhogy aki még mindig nem tud telefonnal parkolni, az megjárja. Mókás viszont, hogy az I. kerület parkolócége szerint a Nemzeti Bank a hibás, nem nekik kellene igazodniuk.
Érdekes indoklással találtam szemben magam az 1. kerületi parkolásokat intéző Budavár Kapu Kft.-nél. Történt, hogy a decemberi elseji szombati munkanapon, a lakásból rohantam vissza az utcára, munkanap lévén, mégis fizetni kell. Ekkor az ellenőr a fotózáson túl volt, már írta fel a kocsi adatait. Korrekt és segítőkész indoklása szerint nem szakíthatta félbe a folyamatot, de figyelmeztetett, hogy még 5 percen belül vagyok, vegyek gyorsan jegyet. Mivel céges mobillal most nem részletezett okokból nem fizethettem, mars az automata. Igen ám, de a masina nem hajlandó elfogadni a nálam lévő 3 darab 200 forintos érme egyikét sem. Dörzsölés, kopogtatás, földhöz csapás, semmi. Ekkor az addig odaért ellenőr felváltja nekem az egyiket, és az így kapott 2 db 100-assal sikerül fizetni, 8 percen belül. Szintén nagyon készségesen jelzi, hogy menjek személyesen, úgy a 8 perc ellenére is el fogják fogadni a jegyet, hát így is teszek.
Az irodában kezdem mesélni a történetet, amikoris a pénzváltós részhez érve az ügyintéző srác megrökönyödve visszakérdez, "Az ellenőr váltott?? Az tilos nekik!" és abban a pillanatban látom már nyúl is egy cetliért és lejegyzi a büntetőszelvényről a pontos helyet és időpontot, nyilván az ellenőr azonosításához... Ekkor akaratomon kívül spiclivé válva , de a jóindulatban bízva még remélem, hogy részben a gép hibájából törlik tartozásom. Azonban szerinte a gép tökéletesen működött, az érme hibás. Mármint mindhárom. Ekkor meglepetten kérdezem, hogy tán nem az automatáknak kellene-e igazodni a Magyarországon forgalomban lévő érmékhez, mire a válasz szerint ez a Nemzeti Bank, illetve a Pénzverde hibája, hiszen nem elég jó minőségű érméket gyártanak. Na persze. Ezután egy kevésbé cinikus ügyintézőben bízva még próbálkoztam emailben is, de ott csak egy gépmeghibásodásos panasz esetén bejáratott elutasító sablonemailt kaptam.
Irány a posta, mínusz 5200
YG
http://homar.blog.hu/2012/12/05/a_parkoloceg_szerint_hibas_ermeket_gyartat_az_mnb

Nincsenek megjegyzések: