2011. október 19., szerda

Rendezi a fővárosi parkolás ügyét a parlament.

Tarlós István úgy véli, a Fővárosi Közgyűlés akár már ősztől 34-35 plusz 1 taggal működhet. Beszélt arról is, az új parlamentnek az elsők között kell rendeznie a budapesti parkolás kérdését.
Tarlós István szerint az önkormányzatokat érintően idén még csak egyszerűbb módosítások lehetnek, a közigazgatási rendszer alapvető változásai 2014-től várhatók. A politikus, Budapest legégetőbb problémái között említette a városüzemeltetést, a beruházások "újragondolását", a város pénzügyi stabilitásának helyreállítását, valamint Budapest szellemiségének megváltoztatását.
A városüzemeltetéssel kapcsolatban azt mondta: kiemelten kell foglalkozni a BKV-val, valamint a többi közszolgáltató céggel és azok privatizációjának körülményeivel is. A beruházásokról szólva Tarlós István úgy fogalmazott, hogy mindenki szereti a fejlesztéseket, de a főpolgármester - "talán azért, mert elég elvont, esszenciális, humán értelmiségi" - igen sajátosan gondolkodik a fejlesztés és a működés arányairól. Hozzáfűzte: a beruházásokat felül kell vizsgálni, ahol lehet még, ott ésszerű korrekciókat kell végrehajtani.

A 4-es metró szerinte csak akkor válhat gazdaságossá, ha a második szakasz is megépül, de ennek finanszírozásáról az Európai Unió még semmilyen döntést nem hozott, sőt még azt sem tudni, hogy az első szakaszt miből fogja a város kifizetni.
"Azt szeretném megnézni, hogy mikor és miből tudjuk befejezni azt, ami elindult" - összegzett.
Az önkormányzati képviselők létszámáról azt mondta: "életszerű" arra számítani, hogy már 2010 őszétől csökkentett létszámmal működhetnek képviselő-testületek és a Fővárosi Közgyűlés. Utóbbiban - személyes véleménye szerint - a jelenlegi 66 plusz 1 képviselő helyett a 34-35 plusz 1 fős létszám lenne az indokolt.
A formálódó javaslatot ismertetve elmondta: törvényben hatalmaznák fel a fővárost arra, hogy rendeletben szabályozza a parkolás és a parkolásgazdálkodás rendszerét, a kiemelten védett várakozási övezeteket és az alkalmazható várakozási díjak megállapítását, valamint a közterület-használatot és a közterület rendjét.

A kétszintű önkormányzás Tarlós István szerint "majdhogynem működésképtelen". Megjegyezte ugyanakkor, hogy 2010 őszére még csak egyszerűbb intézkedések valósíthatók meg, a közigazgatási rendszer alapvető változásai pedig 2014-től várhatók. Azzal összefüggésben, hogy egyes hírek szerint bizonyos önkormányzati feladatok visszakerülnének az államhoz, a frakcióvezető azt mondta: nincs semmilyen döntés az ügyben, gondolkodás szintjén szóba került az általános iskolai oktatás és az óvodák, valamint a szakoktatás finanszírozásának újragondolása. Szerinte azonban ez a kérdés is a nagyobb, hosszabb előkészítést igénylő csomaghoz tartozik, amelyben 2014-től várható lépés.

Az MSZP főpolgármester-jelöltjének, Horváth Csabának a díjmentes közösségi közlekedéssel kapcsolatos felvetésére úgy reagált: ez a terv csak arra alkalmas, hogy "valaki szakmailag tökéletesen lejárassa magát". "Csak olyan ember ígér ilyet, aki magában biztos benne, hogy nem lehet majd rajta számon kérni".
Emlékeztetett, a szocialista politikus néhány hónappal ezelőtt még indulatosan érvelt amellett, hogy a BKV-tarifákat évente legalább az infláció mértékével emelni kell.Tarlós István szerint a dugódíj budapesti bevezetésének feltételei azonban jelenleg nem adottak, a magyar fővárosban ugyanis nagyon kevés a P+R pakoló, nincs egységes parkolási rendszer, és nincs befejezve például a 4-es metró sem. A BKV jegyárairól szólva a politikus kifejtette: egy egységes, regionális menetrendet és egy egységes, regionális tarifarendszert kellene kialakítani a MÁV-val és a Volánnal közösen.

A kerékpárutakról szólva azt mondta, hogy számos szervezet joggal tiltakozik amiatt, hogy nem kap lehetőséget ezek kialakításában, és ezért vannak "értelmetlen kedvezmények" a bicikliseknek és olyan kerékpárútszakaszok, amelyek nem vezetnek sehová. Rendszerelven ki kell alakítani a kerékpározás infrastruktúráját és szabályait.

(Forrás: MTI)
http://www.tarlosistvan.com/tarlos-istvan-online-hirei/rendezi-a-fovarosi-parkolas-ugyet-a-parlament

Nincsenek megjegyzések: