2012. március 28., szerda

Kileste, hogyan csalnak a parkolóőrök a Csarnok téren.

Ha valaki azt hitte volna, hogy a hirhedt Centrum Kft emberei bűnözők, a többi, önkormányzati parkolócég viszont korrekt káderállománnyal dolgozik, az döbbenten fogja elolvasni Névtelen Fogyasztónk levelét. Mi egész higgadtak maradtunk. Olvasónk szemtanúja volt annak, hogyan nyitogatják az automatát, hogyan nyúlják le belőle még az aprót is, utána pedig hogyan teszik zsebre a Mikulás-csomagot. Kalandok alant. Észrevételt és panaszt szeretnék tenni az Önök társaságának területén működő 1093 Csarnok téri parkolással kapcsolatban. 2011. március 7.-én (hétfőn) 16:55-kor parkoltam a Csarnok téren. A térre való behajtáskor figyelmes lettem két férfire, akik a parkoló automata mellett beszélgettek. Elsétáltam az automatáig és bedobtam egy 200 Ft-os érmét. A gép képernyője jelezte a pontos időt, de nem világított zölden, ahogy azt tenné, ha érzékelné a bedobott pénzt, továbbá ugye számolni szokta, hogy meddig lenne érvényes a jegy, ha most kiadná - nem számolt. Gondoltam sebaj, felhívom a +36 1 700 1449 –es kiragasztott számot bejelenteni a hibát. Mivel ügyintézőjükkel több perc várakozás után sem tudtam felvenni a kapcsolatot letettem és visszamentem az autómig. Mikor visszanéztem láttam, hogy a beszélgető férfiak egyike kulccsal nyitja ki az automatát és valamit piszkál benne (nem láttam mit mert a fedele eltakarta). Azon nyomban visszamentem hozzá, majd elpanaszoltam neki, hogy most nyelt el 200 Ft-ot a gép és nincs jegyem. Ő azt válaszolta, hogy ő nem lát ilyen érmét (!) a gépben, tehát nem is tudja visszaadni. Ekkor közöltem vele, hogy ez a szóbeli helyzet nem mentene meg engem egy bírságtól, mert az ellenőr ugyanúgy meg fog büntetni ha nincs jegyem. Megkérdezte, hogy meddig maradok. Mondom 15 percet maximum. Azt mondta az 100 Ft lesz és elővett egy kártyát amit az automata előlapján lévő nyílásba helyezett és kinyomtatott egy jegyet 15 percre. Ezt boldogan elfogadtam és elmentem a dolgomra. Visszafelé nézem egy hölgy bedob valamit az automatába és kézmozdulataiból ítélve nem adott jegyet a gép, elsétált. Eközben a két férfi az automatánál figyelték és ugyanaz a személy, aki az én jegyemet kiadta, megint elsétált a gépig és kinyitotta, majd valamit kotorászott benne. Nekem már majdnem lejárt a jegyem, de átálltam egy pár kocsival odébb és a visszapillantóból figyeltem tovább a fejleményeket. A parkból egyszer csak megjelent egy másik férfi, akin piros tréning felső és alsó volt, valamint futócipő, és a felsője alól kihúzott egy fényképező gépet majd több szögből lefotózta azt a kocsit, amivel a fent leírt hölgy jött. Ezután elővett egy terminált (nem tudom a pontos nevét, az eszköznek, amivel a parkoló őrök dolgoznak), amibe betáplálta az adatokat, kinyomtatta (!) és az én elvárásommal ellentétben zsebre rakta a papírt, majd távozott a parkon át. Más autókat meg sem nézett. A fentiek alapján erős gyanúm van, hogy talán az Önök cégének egyik munkatársa (de mindenesetre valaki, aki rendelkezik kulccsal az automatákhoz) zsebre teszi a gyanútlanul pénzt dobáló ügyfeleitől. Továbbá nem értem, hogy lehet csak pont azt az egy autót megbüntetni, ez engem arra enged következtetni, hogy a kulcsos férfi jelez a „kollégájának” társának, aki persze jogosan megbünteti a jegy nélkül parkolt jármű tulajdonosát, de ott sem hagyja a felszólítást, ezzel persze egyértelműen azt éri el, hogy a pótdíjat a megadott 15 napon túl a 16 400 Ft-os összeget fizetteti meg, hiszen csak ekkor jön az első felszólítás! 400 Ft-os óradíj x 15 = 6000 Ft-os pótdíj, ami 15 napon túl 16 400 Ft-ra rúg, de ezt Önök is tudják. Az ügyfélszolgálatuktól tudom, hogy a büntetésnél szerepel az ellenőr száma is, így egyértelműen azonosítható. A büntetés adatai: Dátum: 2011.03.07 17:10 Helyszín: Csarnok tér (ir.szám.: 1093) A saját esetemet bizonyítandóan természetesen megőriztem a parkoló jegyet, amit kártyával fizettek, tehát az is azonosítható. Kérem tegyék meg a szükséges lépéseket, hogy a következőekben ne történhessen meg és az eredményről írásban tájékoztassanak! Levelemet továbbítom a következő szerveknek: - Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Felügyelősége - BRFK IX. Kerületi Rendőrkapitánysága - továbbá az index.hu szerkesztőségébe Nevemet a Ferencvárosi Parkolási Kft. ügyfélszolgálati telefonján a 2011.03.09 09:45-kor rögzített beszélgetésben már közöltem. Tisztelettel, A fogyasztó http://homar.blog.hu/2011/03/09/kileste_hogyan_csalnak_a_parkoloorok_a_csarnok_teren

Nincsenek megjegyzések: