2011. szeptember 1., csütörtök

Lekopott a Mikulás-csomag, hatványozottan jár a parkolási bírság.

Jegy nélküli parkolás után akkor sem szabad elhinni, hogy nem kapott büntetést az autó, ha nincs rajta fizetési felszólítás.
Nem köteles fizetési felszólítást hagyjon a parkolóőr, és az is legális, hogy a parkolótársaság csak a már fokozott büntetődíjat tartalmazó bírságról küldjön értesítést.

Ha nincs meg az autón hagyott csomag, valóban csak a jól meghízott büntetéséről jön fizetési felszólítás - immár bő háromszoros összegről
Olvasónk, Balázs elsőre nem értette, hogy miként lehetséges az, hogy egy parkolási bírságról csakis az eset után 2 hónappal értesül, de végül be kellett lássa, sajnos a törvényi szabályzás ezt is engedélyezi.
Budapest XIII. kerületében még május 31-én jegy nélkül parkoltam, rohantam, nem volt apróm, gondoltam fél órát kockáztatok. Az autóhoz visszaérve pedig nyugtáztam, nincs "Mikulás-csomag", megúsztam a büntetést. Egészen július végéig e hitben éltem, amikor is kaptam egy fizetési felszólítást: fizessek be 18 675 forint pótdíjat az eset kapcsán. Nem kissé lepődtem meg, ezért felkerestem az ügyfélszolgálatot, ahol készséggel, de azért nagyjából a képembe röhögve mondták: nem kötelességük, csak önként vállalásuk a fizetési felszólítás, azaz a zacskós csomag szélvédőn hagyása. Aki pedig ezt nem találja meg, az bizony a törvényi szabályzás alapján csakis az után kaphat írásbeli, hivatalos felszólítást a pótdíjfizetésre, miután az már kellő képpen meghízott. Ez alapján hiába mutogatták nekem a fotókat, hogy ők bizony hagytak zacskót és csekket az autón, azért felmerül bennem, hogy azt nem egy jót akaró járókelő, hanem maga a parkolóőr vitte magával, fizessek csak extra bírságot, ne a zacskóba tett 5000 forintos csekket.
Az eset kapcsán megkérdeztük a Budapest XIII. kerületének parkolási ügyeiért felelős Sima út Kft.-t, sajnos nem tudunk új információval szolgálni, valóban így működik a rendszer, aki nem találja autóján a csomagot, az már nem a parkolás napján kiszabott és 15 naptári napon belüli fizetés esetén érvényes, az adott napra vonatkozó és plusz két órai díjat, hanem a területre és a járműkategóriára szóló egy órányi díj negyvenszeresét kell fizesse, melyhez az autó tulajdonosának adatait lekérdezve még némi ügyviteli költséget is hozzácsap a parkolótársaság, majd így küld fizetési felszólítását - mindezt törvényi szabályzás alapján.

http://www.autonavigator.hu/szivato/lekopott_a_mikulas-csomag_hatvanyozottan_jar_a_parkolasi_birsag-5524

Nincsenek megjegyzések: