Alig két hónappal távozása előtt az elmúlt húsz év legnagyobb botrányával nézhet szembe Demszky Gábor, ha megbukik a több mint hatvanmilliárdos metrókocsi-beszerzés – írja a Magyar Nemzet. Meg nem erősített információk szerint a francia Alstom cég pénteken nem kapja meg a típusengedélyt a kettes vonalra szánt szerelvényre, a Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a fővárossal kötött minden szerződése megszűnhet, a négyes metró beruházása pedig akár évekre is leállhat.
Eddig már közel 30 milliárd forintot fizetett ki a Fővárosi Önkormányzat a francia Alstom cégnek a kettes és a majdani négyes metró vonalára szánt szerelvények, összesen 37 kocsi legyártásáért, de könnyen lehet, hogy egy sem lesz belőle. BKV-s forrásokra hivatkozva a Hírszerző azt írja: a régóta fékhibákkal küszködő prototípus az utolsó teszten sem szerepelt jól, így az pénteken sem kaphatja meg az úgynevezett típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH). A Magyar Nemzetnek több fővárosi forrásból megerősítették, hogy baj van: amikor a tesztek során váratlan áramszünetet modelleztek, mindkét fékrendszer leállt, a vagont csak a vészfékkel lehetett megállítani. Az internetes újság arról is értesült, hogy az álló vagon műszaki ellenőrzése sem sikerült jól: amikor az NKH szakembere megrángatta a fékvezetékeket, az egyik a kezében maradt.
Az ügyben egyelőre sem a hatóság, sem az Alstom illetékesei nem nyilatkoztak, a BKV-nál pedig annyit közöltek, hogy várják az NKH pénteki döntését, és minden forgatókönyvre felkészülnek. A lap nevük elhallgatását kérő informátorai szerint nem csak országos, hanem a négyes metró uniós beruházása miatt európai szintű botrány várható.
(MNO)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése